Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

fredag, november 11, 2005

Utsikt mot framtiden

Framtiden ser osäker ut. Har just fått veta att jag inte får något nytt kontrakt. Kanske blir det en del jobb i alla fall. Osäkert hur som helst. Borde väl inte vara förvånad, den ekonomiska krisen har alltid funnits där, men ändå.

Har försummat mycket annat i livet och lagt det mesta av min tid och engagemang de senaste fem åren på den här arbetsplatsen. Först som elev, sen som anställd. Många frågor dyker upp. Vad gör jag nu? Vad vill jag? Vad kan jag? Vad gör jag här i Stockholm - egentligen?

I morgon förgyller jag en fest med att spela och sjunga sorgsna låtar.

Har anmält intresse för slitgöra på bygge.

Första omgången har blivit uppskjuten på grund av värmen, men den 21:a ska det vara dags. Första matchen i Korpen serie 3b. Och jag som inte köpt skridskor än och Zinkens is har smält bort. Lär inte bli så mycket istid före första nedsläpp, eller vad det nu heter i hockeybockey.

Saker kommer och går. Tyckte nästen det ser ut som om man håller på att bygga grunden till en ny kiosk nere vid korsningen Hornsgatan/Ringvägen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida