Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

torsdag, november 10, 2005

Bandy stök

Jag är inte helt förvirrad. I dag kom nyheten i DN. Man har under två veckors tid jobbat dygnet runt för att fixa is på Zinken, men det gick inte. Något är sönder. Dessutom är det för varmt. Och nästa vecka skulle Hammarby spela bandymatch där. Nu får de träna i ishallen och i Uppsala. Det ordnar sig säkert på något sätt. Jag bryr mig inte direkt. Bandy är en sport som inte engagerar mig.

Däremot sjunger man ju gärna Galenskaparnas Bandy, bandy - det gillar jag... (Melodi: Mamas & the Papas - Monday, monday).

Annars upptäckte jag inte något på väg till jobbet som försvunnit eller kommit fram. Lite som Finn fem fel.

Nästa sommar kommer Iron Maiden - igen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida