Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

onsdag, december 21, 2005

Stockholm - Motala - New York

Känns lite lyxigt att vara ledig och kunna tycka att det är en bra idé att sitta uppe på natten och uggla och se New York Rangers spela hockey mot New Jersey Devils. Lite speciellt det där. Det är natt, det är direkt, det är kvällsbilder på ett lite extra julskinande New York, det är Madison Square Garden i hjärtat av Manhattan. Ett år sedan jag gick förbi utanför. Då var det som bekant inte några matcher. Hela säsongen inställd.

Det är uppskruvade amerikanska kommentatorer som hela tiden är på väg upp i falsett som tilltalar varandra med förnamn i var och varannan mening. Det är menlösa avbrott för reklam under matchen då vi istället får se en skylt med någon spelarstatistik och höra mer eller mindre suspekt musik. Det är repriser på målchanser som är "brought to us from Panasonic. Ideas for life".

Så kan det vara. På natten. Lite som att ha lyckats ratta in Radio Luxemburg på 60- eller 70- talet. Fast kanske inte. Men det var sånt man pratade om även när jag var liten.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida