Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

onsdag, januari 25, 2006

Hej, Clown!

Oj, vad jag jobbade i går. Kunde liksom inte skriva. När jag kom hem hade dygnet tagit slut och så även orken. Först var jag på mässa och på kvällen var det teater i Enköping.

Två dagar har jag stått i en monter på byggmässan (!) i Älvsjö iklädd kirurgkläder (!) och varit någon sorts lekledare för ett företag som sysslar med betong (!). Behöver jag säga mer? Förmodligen inte. Eller, det är väl helt okej, bra betalt och bara fyra timmar, men det är klart att tanken ibland slår en - vem vad var är jag?

I morgon ska jag i alla fall vara ledig och ägna dagen åt att ordna upp det ena och det andra. Blanketter, sådär i allmänhet, ska fyllas i och skickas, samtal ska ringas och min svinaktiga lägenhet ska städas. Tycker alltid att jag precis har gjort det och inte behöver göra det NU IGEN. Senast var väl före jul. Nu är det disk som lever sitt eget liv, damm, sand, jord, blod, slem, hår, avlagringar och äckel. Näää, så illa kan det naturligtvis inte vara, men nästan.

Jag verkar vara på ett konstigt humör. Jag måste gilla när saker och ting går åt helvete, eller åtminstone inte blir riktigt som man hade tänkt sig. Jag skulle vara roligaste killen i skyttegraven eller koncentrationslägret. Kanske är det bara en släng av flågelflunsan.

Många frågar sig säkert (varför de nu skulle göra det när det är jag som har svaret) hur det gick i måndags! Faktiskt, vi förlorade (6-2). I kväll provar jag en annan sport - inomhusfotboll. Inte heller min starkaste gren. Min inneboende genalitet behöver tid och ytor. Precis som de vackra fria fåglarna (?).

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida