Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

tisdag, januari 17, 2006

Så att du vet att du lever!

Att vara en del av trasproletariatet är ingen underkur för skönheten precis. Blir nästan rädd när jag kommer hem och ser mig själv i spegeln. Jösses, vilken grå figur. Det visar sig vara ett tjockt lager damm från betongen jag massakerat. Så efter tvagning, rakning och infettning återfår jag min lyster. Nåja, min vinterglåmiga hy är väl inte alltför upphetsande, men jag ser i alla fall ut som om jag lever. För det gör jag i allra högsta grad.

För övrigt var det kul att spela i går. Som traditionen bjuder förlorade vi. Ledde faktiskt i halvlek, men det hela slutade 2-4. Ett av desssa fall framåt. Det var mot serieledarna.

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Vart har kulturrevolutionen lett dig egentligen?! Till proletariatets botten, bland cement och smuts?!

Och hur passar den nya kommentaren från den där Roland (matchen i Saudiarabien) in i din ideologi om kvinnor och fotboll? Hör de två ihop på något sätt eller helst inte? :-)

8:47 em  
Blogger Björn Johansson sa...

Arbeit macht frei!

Vilken Roland? Vilken match? Något måste hänt medan jag var ute och köpte korv.

9:12 em  
Anonymous Anonym sa...

Roland Andersson tror jag han heter. Läs t ex Aftonbladet på nätet.

10:15 em  
Blogger Björn Johansson sa...

Att kvinnor inte bjuder på lika underhållande spel och att vissa kvinnor inte inser vad det är att vara elitidrottare har inte med det här att göra. Klart att alla är/bör/ska vara välkomna på läktaren.
Ett klargörande. Mina tidigare inlägg har inget med den betydligt viktigare jämlikhets- feministdebatten att göra. Eller så det just det de har. Alla bedöms efter samma måttstock.

10:36 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida