Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

måndag, januari 16, 2006

Han river!

Spik i foten är inte det enda. Fingrarna blöder och byggdammet river i lungorna. Adrenalin. Aggressivitet. River väggar, tak och golv. Det är ett träningspass på åtta timmar. Det är tolv år sen jag hade ett "hederligt" arbete (Just det här är väl allt annat än hederligt - ur vissa aspekter.). Nu minns jag. Man kommer hem och det enda man vill är att slötitta på teve och somna i soffan.

När jag sitter på tunnelbanan i fristadskläder är jag någon helt annan.

Men här duger det inte att ligga i en hög och vara utmattad. I kväll är det bockeymatch. Jag missade matchen senast, de hade fått tokstryk, 14-1, eller nåt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida