Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

måndag, januari 23, 2006

Ser man på!

Insåg just att det är på torsdag jag ska gå och se Oasis på Hovet. Det var ju ett bra tag sen jag köpte biljetten, var den nu är, ja? Vore väl att överdriva att påstå att det känns så där väldigt hett. När hörde man dem senast? Inte en massa hauss i media precis. Men det är utsålt och ska bli kul att se vad de går för. Senast jag såg dem var väl för nio år sen. (Lägg av, kan det verkligen vara så längesen?) Se fram emot någon typ av recension torsdag kväll eller fredag!

I övrigt på livefronten är det så att Thåström spelar i Stockholm och Håkan Hellström i Västerås och Uppsala samma vecka i mitten av mars. Kanske skulle köpa upp lite biljetter. Fick faktiskt ett presentkort hos Ticnet i julklapp.

I dag har jag lyckats förlägga diverse repetitioner hemma hos mig själv. Praktiskt. Bara sitta här och ha mottagning. Först musik. Vi gjorde en fantastisk inspelning på mobiltelefon som sen ska mejlas till övriga musiker. Nu väntar jag på skådespelare för Burroughs rep. Dessutom har det trillat in ett manus i brevlådan till teveserien "Mäklarna" av Ulf Malmros och Vasa. På måndag ska jag vara taxichaufför och köra runt på Kjell Bergqvist.

Som inte det vore nog ska dagen avslutas med bockeymatch. I dag vinner vi, det känner jag på mig! Jo, tjenare!

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jo, nio år sen är det, även om det känns osannolikt. Och vilken bra konsert, bara synd att vi missade de första låtarna...

10:28 em  
Blogger Björn Johansson sa...

Säg inget! Det där är en fadäs i stil med, jag vet inte vad...Jasprojektets "glansdagar", Åsa-Nisse på hal is, eller nåt...

8:17 em  
Anonymous Anonym sa...

Hihi! Vilka fantastiska liknelser. Men jag håller helt med dig. Hoppas det blir en bra konsert imorgon i alla fall. Från låt 1.

10:16 em  
Blogger Björn Johansson sa...

Jag kommer att hänga på låset. Inte ens missa det dåliga förbandet.

11:27 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida