Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

lördag, februari 11, 2006

Läsglasögon

Ska i dag (ska kanske sova lite först) medverka i en så kallad "reading". Det är Dramalabbet, som väl sysslar med nyskriven dramatik så där i allmänhet, som vill ha en pjäs uppläst. Vet inte om det kommer att vara någon större publik där. Huvudsyftet är väl att författaren ska få höra hur det han skrivit låter i munnen på skådespelare, även om det inte blir något större spel (därav namnet "reading", kanske?). På grund av mejladressmissuppfattning kommer jag knappast ha läst manuset överhuvudtaget. Fick det just och är väldigt trött efter att ha suttit och svamlat på Shakespeare inn efter kvällens föreställning. Och just där av alla ställen. Det var inte meningen att vara teaterkulturellt på något sätt, det bara blev så.

Det roligaste som hände mig i dagens föreställning var väl att jag i en storstilad entré trampade sönder en av de andra rollfigurernas glasögon. Han hade lagt dem bredvid sig där han satt på golvet. Bara att lägga till ett improviserat, förlåt för det där, och gå vidare. Åtminstone delar av publiken trodde det tillhörde och undrade hur vi kunde laga glasögonen varje gång, eller om vi hade ett stort lager av synhjälpmedel. Ja, så kan det gå till där på tiljorna och hela den biten. Godnatt!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida