Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

måndag, januari 30, 2006

Den utvalde!

Jag är den utvalde. Kanske har jag förtjänat det på något sätt. När vi spelar hockeybockey är det mig de i andra laget är på. Jag ger dem helt enkelt vad de - inte tål. De som trycker till mig, trycker jag tillbaka. Sen kommer hoten och efterslängarna och jag säger saker som, å vad du är tuff! Du är min idol - mes! De blir tokiga. Efteråt tar vi i hand och säger, det är lugnt. Idrott är vackert.

Behöver jag säga att vi förlorade med 5-3 (Vi har fortfarande noll poäng.). Men jag hittade målet igen. Två strutar.

Tidigare på dagen körde jag Kjell Berqvist i en taxi. Eller körde och körde. Vi satt i bilen på en trailer och låtsades. Skådespeleri kallas det visst. Förutom ett hyfsat gage för liten insats fick jag en musche på köpet. Skägget bort och kvar blev en mustasch. Regissören, Jesper, ville att jag skulle se ut och vara lite som Lasermannen. Nu måste jag se ut så här, i alla fall till på onsdag. Då ska vi spela in lite till. Serien sänds på SVT i höst.

I morgon kommer de att väcka mig, reklamfilmarna. Jag kommer att stå yrvaken i min gubbmustasch - och rasa! Fast det kanske jag inte kan. Nu har jag ju sagt okej till att filma min dörr.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida