Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

måndag, mars 13, 2006

Frälsning!

Av nyfikenhet och i studiesyfte hänger jag lite i moskén vid Medborgarplatsen. Där finns även en butik där man kan köpa oändligt med CD-skivor och kassetter med predikningar och texter ur koranen. Min arabiska är inte den bästa, men där finns också bönemattor, slöjor, böcker och annat man kan behöva. Jag köper med mig en CD där unga amerikanska soulkillar hyllar Allah. Tänkte det kunde vara något för pjäsen jag regisserar.

Sen fortsätter mitt korståg till pop-Mecka på Skånegatan. På Petsounds inhandlar jag ett par plattor av en nyfrälst Dylan, Slow Train Coming (1979) och Saved (1980).

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida