Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

lördag, maj 13, 2006

En riktig munsbit!

I alla fall. Prickade in en bra dag för besök på Söderstadion. Fint väder, plats i mitten nära planen, sju mål, bajenseger. Annars är det ju typiskt att det blir en regnig noll-noll-match man får se när man väl tar sig dit.

Satt precis bredvid klacken. Fantastisk stämning. Några nya ramsor för säsongen. Bland annat en på White Stripes Seven Nation Army. Och vid några tillfällen sjunger/skriker hela arenan. Då är det inte långt till ståpäls. Har du inte varit där, på Söderstadion alltså, gå dit!

Annars hänger jag en del på det lilla torget i Axelsberg och äter lunch på El Bocado. Där finns det människor. Inte sådana där designade, till synes framgångsrika och lyckade innerstadsmänniskor. Utan väldigt verkliga människor. De som åker permobil, de som är aningen alkoholiserade, de som har ärrade ansikten, de som har ett ben, de som har snickarbyxor från Fristads och de som, i likhet med mig, äter fläsknoisette med "bea" klockan halv elva på förmiddagen.

Och på kvällarna är det teater. Ikväll var jag på Häringe slott och spelade. Rix Morron Zoo med Gert Fylking i spetsen var i publiken. Tror de spelade in lite också. Kanske i en radio nära dig på måndag morgon.

Och så har jag införskaffat mitt dyraste klädesplagg någonsin. En svart kavaj från Tiger. Ett basplagg man faktiskt behöver i sin garderob. Om det nu behövs några ursäkter.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida