Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

måndag, maj 01, 2006

Kommunikationsmedel

Går in på Pressbyrån och ber att få köpa en så kallad "remsa". Det visar sig att de från och med idag inte finns längre. Jag är den första som handlar, hon i kassan har inte sålt de nya kupongerna tidigare. Vi blir båda förvånade och inte så imponerade när det ur maskinen rasslar cirka två meter papper, perforerat för att delas upp i tjugo lappar. Tio stora biljetter och ett kvitto för varje (!) biljett.

Rabatten blir bara två kronor per resa, så det kanske kan kvitta i fortsättningen. Nu gäller alltså tjugo kronor för alla resor, no more zoner. Alltså, dyrare för oss som håller oss mest i innerstaden, billigare för längre resor. Bra eller anus? Ja, inte vet jag.

Från och med idag har även dubbdäcken gjort sitt för säsongen. Eller, det var väl ett tag sedan de behövdes, men nu är de dessutom olagliga. Har inte fått tag på sommardäcken till bilen jag har. Ingen verkar veta var de finns. Bara att hoppas på att polisen inte stoppar mig imorgon och att någon lyckas hitta däcken.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida