Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

lördag, maj 06, 2006

Fyra hjul som rullar...

Det här med sommardäcken börjar bli en lång, alltmer farsartad, historia. Dubbarna sitter fortfarande på. De däck jag kört runt med i lastutrymmet i en vecka visade sig idag vara fel däck. De var till en annan bil. Tur att jag inte lyckats få på dem. Och då har jag ändå varit runt på fyra fem mackar och försökt låna en domkraft. De får alla en konstig min och ett undvikande tonfall när de säger att de inte har någon domkraft. "I alla fall inte för utlåning".

Jag åker och får de däck som påstås vara de rätta. Kanske har jag också hittat en mack med gör det själv-hall där det borde vara möjligt att få bilen att lyfta över marken. Imorgon gör jag ett nytt försök.

För första gången i år springer jag runt Riddarfjärden endast iklädd shorts och t-shirt och Rålis ser ut som ett bombnedslag. Uteätarsäsongen har börjat.

Själv sitter jag inne och äter haloumi, souvlaki och cheescake. Som i Grekland fast hemma.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida