Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

söndag, april 30, 2006

Kanonmuller!

Fredag kväll. Somnar i soffan vid halvtio. Lördag. Är på teatern nio timmar, sen utgång. Möts av en hetsig dörrvakt som inte gärna släpper en jävel över sin bro som undrar om vi söker något. Tja, hej och välkommen till dig också. Vad vi hade tänkt oss var väl något i stil med bord, stolar, öl och kanske lite musik här inne på ditt folktomma ställe. Konstigt.

För att bevisa något, osäkert vad, buggar jag till en schlagerlåt. Det stänger vid tre. Taxi hem till mig och fram med skivsamling och bjudwhisky.

När jag vaknar är det mitt på dagen och jag har ändå sovit för lite. Öppnar fönstret och hör kanonmuller. Måste vara någon som fyller år. Det sitter en lapp i trappuppgången.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida