Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

onsdag, april 26, 2006

Inte für alle!

När det begav sig på 70-talet hade vakterna på det omåttligt populära haket Studio 54 i New York inga arbetskläder. Tydligen fick de inga av sin arbetsgivare. I ren protest köpte de då själva den billigaste skit de kunde hitta på närmaste bensinmack - Members Only.

Snart var de där jackorna hur populära som helst. Så småningom lades dock produktionen ner. Men sedan ett tag är de tillbaka och nu har jag införskaffat en av de där jackorna. Såg den först i Växjö i helgen, men kom inte till skott och ville prova en annan storlek. Givetvis fanns den hos min hovleverantör - Jupiter på Hornsgatan.

I Groove, numret som kommer ut 19 maj, dyker jag/vi, det vill säga Wilner, upp med Peace & Love. Förlåt! på prenumerant-CD:n. Skivan följer även med lösnummer som säljs på vissa Pressbyrån och Press Stop. Köp!

Hemma på mellanlandning efter snabbesök i Oslo. Med mig hem har jag brunost. Ja, brun ost gjord av get. Eller kanske snarare mjölken från någon get. God! Snart bär det av till Nyköping.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida