Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

onsdag, juni 21, 2006

Allbäck über alles!

Due-due. Och vidare från gruppspelet - igen. Hur bra som helst! Blev det till slut, även om vi satt och svor under första halvlek och inte ville kännas vid att de blågula representerade Sverige. Sen vände det och i halvlek kom man på hur man slår hörnor och utnyttjar fasta situationer.

Tyskland. På hemmaplan. Det ska inte vara möjligt. Bragdläge!

Svårt att göra ingenting. Går på provfilmning för reklamfilm. Städar, till och med våttorkar och när jag ändå går ner till förrådet för att hämta mopp ser jag skridskorna och inser att det är sommar och bär sen ner vinterjackan. Och ingen vill veta var jag köpt min tröja, men det var på Jupiter på Hornsgatan, som vanligt. Sommarrea och en piké till kan inte skada.

För övrigt blir det inte någon spelning 1 juli. Folk åker till Roskilde. Kanske inte gör så mycket, verkar vara ett problematiskt ställe vi skulle spelat på, med konstig ackustik och förbjudet att spela högt. I love it loud, som det heter i visan med Kiss. Rock måste och ska spelas högt. Kanske verkar konstigt för den oinvigde, men bättre då att använda hörselskydd. Det har med trummor, karaktär på ljud och sånt och hela den biten att göra.

Dagens meny:

Förrätt
Lite lätt och fräsch nyplockad mainstream: Dixie Chicks och Nelly Furtado.

Huvudrätt
Ett saftigt Sonic Youth, Rather Ripped.

Dessert
Lagrade godbitar: Pixies och Television, Adventure (självklart går det lika bra med Marquee Moon).

Sköljes ner med en fotbollsmatch eller två. Kaffe.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida