Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

lördag, juni 17, 2006

High-Fi

Vad enkelt det är att göra musik. Här sitter jag med min gitarr och hittar på och några timmar senare har vi med hjälp av några instrument och en dator förvandlat det hela till en alldeles riktig låt på en cd-skiva och det låter riktigt bra.

Sen är det klart att för att det ska göra det krävs det att det i grunden är en bra låt. Var de kommer ifrån vet jag inte. Men ibland kommer de.

Annat var det i min ungdom när vi var i någon studio ute i den småländska skogen och spelade in och där fanns en massa häftiga apparater och stora rullband. Med sig hem sen fick man en liten kassett dit det som fanns på rullbandet hade kopierats. Nu lät det ungefär som när man hemma i gillestugan skulle kopiera någon kompis skiva och ställde den lilla bärbara bandspelaren framför skivspelarens högtalare. Så där.

Det går ju inte förneka att droger är en del av den romantiska rockmyten. Nu gör i alla fall Pete "Invalido" Doherty vad han kan för att dra sitt strå till kampen mot droger. Vilken tragisk figur det är som kommer åkande i rullstol genom den svenska tullen och som ställer till så mycket kaos var han än kommer. För andra och framför allt för sig själv. Snacka om avskräckande exempel.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida