Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

tisdag, augusti 29, 2006

Fotboll är vårt spel?

Hur det gick? Inte alls visade det sig. Först blir Hammarby förnedrade på plan och släpper in tre mål under den första halvleken. Sen blir man verkligen förnedrade och utskämda och det av vissa av de egna så kallade fansen. Vet inte om det någonsin hänt tidigare, att en allsvensk match fått avbrytas och ställas in på grund av att säkerheten inte kan garanteras.

Inte nog med att matchen gick förlorad. Nu väntar förmodligen poängavdrag och laget halkar efter i toppstriden. Möjligheten att utdömma böter och även poängavdrag är tydligen en regel som infördes efter kaosmatchen på Råsunda för två år sedan. Då var det AIK:s dark side som visade upp sig. Jag var där. Matchen bröts men återupptogs efter fyrtiofem minuter.

Tack för det, söder bröder! Som igår glödde så mycket att läktaren höll på att brinna upp. Hur får de in de där fyrverkeripjäserna? När jag går på Söderstadion och ska sitta på familjeläktaren blir jag visiterad och det ska tittas i väskan.

Till saken hör också att även gänget från Skansen i första halvlek kastade in saker på den assisterande domaren.

Nu blir det knappast några fler derbyn på Söderstadion. God natt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida