Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

måndag, augusti 28, 2006

Guten abend!

I morse hängde jag på låset till Pet Sounds. Bob Dylan släppte ifrån sig Modern Times. För att tala med ett par av de recensenter jag läst, det är väl snarast Chaplins moderna tider vi talar om här. Det är inte ens gubbrock, utan farfarsrock.

Ted Croners foto Taxi, New York at Night på omslaget togs någon gång på 40-talet. Vi talar här om musik som har mer än bara sina rötter i den första halvan av 1900-talet. Lite rock, jazz, rockabilly. Och visst är det bra. Att höra den spruckna rösten på skiva är något helt annat än på de konsterter jag varit på med "kreativa" tolkningar av det egna materialet.

Givetvis lägger jag till några kronor och köper den limiterade (som vi säger i Sverige) varianten som har snyggare omslag och även innehåller en dvd med fyra låtar (Blood in my eyes, Love sick, Things have changed, Cold irons bound). Några videos, någon liveinspelning.


Ikväll var jag då på min första tyskalektion. Det mesta vi pratade om idag kommer jag faktiskt ihåg från högstadiet. Hallo! Ich heisse Björn. Wie heisst du? Tschüs!

När jag kollar mitt kontoutdrag har posten Modellarvode tillkommit. Tog några bilder tidigare i sommar för klädmärket Texstar. Jag vet inte riktigt vad de ska användas till. Var inne på hemsidan (texstar.se) där såg jag inte mig själv. I alla fall. Inte dåligt att kunna sätta Modell på visitkortet. Det trodde du inte. Nej, just det.

Nu ser jag fram emot kvällens premiär av 100 Höjdare och sen ser jag reprisen av derbyt på Söderstadion. Säg inte hur det gick!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida