Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

måndag, augusti 28, 2006

I kräftans tecken

Hakklapp - check. Måne - okej. Men vad är grejjen med den fåniga hatten? Vems var den idén? Från början alltså. Dumstrutarnas sammansvärjning? En stjärngosse som inte kunde hålla sig till lucia?

Bara för det har jag den på mig hela kvällen. Undrar om jag ska få stryk när jag går genom Rinkeby centrum. Men, nej. På T-centralen får det vara nog och jag stopper hatten i fickan.

Och så i kväll jobbade jag. Det var väl lite spänt före start eftersom vi skulle spela för Teaterförbundet och diverse mer eller mindre kända skådespelare. Det vet man ju hur dom är. Kritiska och svårroade. Eller? Men det gick väldigt bra. En succé helt enkelt. De tyckte det var riktigt roligt. Och det trots att inte någon hade rolig hatt.

I morgon musik och tyska på schemat. Ungefär som på högstadiet.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida