Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

lördag, augusti 19, 2006

På banan

Vad är det jag missat? Vart tog alla vägen? När jag framåt eftermiddagen tar mig bort till gymmet vid Mariatorget är det spöklikt tomt. I entrén står inte ett enda par skor. Väl inne ser jag en människa i ett hörn. Jag tränar lite, ringer en vän. Som är i Göteborg. Varför passar jag inte också på att vara någon annanstans? Snart är det slut på en massa lediga helger. Kunde också varit i Göteborg, eller Småland igen, eller precis var som helst.

Men som sagt, nu är det lördag eftermiddag och då är det så dags. Istället sitter jag här och äter torkad saltad majs, som opoppade popcorn, och dricker cola light. Och det är inte det sämsta. För nu har det börjat igen. Framför oss ligger ett oändligt antal veckor med engelsk fotboll på tv. Nio matcher i veckan.

Ljungberg, som alla sa inte skulle kunna spela, spelar mot Mellberg och Pelle Blohm har tagit plats i studion bredvid ordvitsande Hegerfors och Thylin. I morgon är det dags för United och det verkar som att Runström har fått åka med till Manchester. Ska bli kul att se hur han klarar sig i Premier League.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida