Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

fredag, augusti 18, 2006

Dimmiga dagar

Stockholm är för vackert för sitt eget bästa.
Det blir kladdigt i luften.

Jag har en idé. Kanske en plan. Skulle behöva bilda en pakt.

Ser usel fotboll i speedway-dimma på Gubbängens IP.

Har en obehaglig McMatupplevelse. Gammal, torr, hård och bränd.

När jag vänder mig om är det någon överambitiös som dukar undan mina pommes frites, som har kladdat och gaddat ihop sig.

Får något annat. Sen kaffe och glass som plåster på såren.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida