Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

måndag, november 13, 2006

Jesus och Maria

Vet inte om det hjälper att sitta still i båten när det är turbulens i luften. Visst är man flexibel och anpassningsbar och rena drömmen för den modrna arbetsmarknaden, men någon måtta får det väl ändå vara.

På HK tas det del av ännu fler rykten och spekulationer. En del börjar till och med att misströsta, själv vet jag inte vad jag gör. När vi går runt och inspekterar är det stängt till konferensrummet på direktörsvåningen. Kanske kommer de fram till något spännande. I så fall räknar vi med att bli informerade imorgon.

Kursledarna vet inte heller eftersom verkligen ingen vet, men de försöker i alla fall lugna med att de tror att det är lugnt för oss. Sådana som vi behövs, det är ett prioriterat område och det förekommer en massa mer eller mindre naturliga avgångar. Man vet till exempel att det finns många fyrtiotalister som är på väg ut de närmaste två åren. Ja, den som lever får se.

Under tiden regriderar jag till gårdagens indieland och gräver ner mig i The Jesus & Mary Chain, vars samlade produktion just blivit remastrad och återutgiven. Från debutens lo-fi-brus på Psychocandy (Förlåt min okunnighet, men var det alltså DEN Bobby Gillespie som spelade trummor?) till finpopen på 1994-års Stoned & Dethroned.

Fotbollsgalan brukar vara ett tveksamt nöje. Men kanske är den inte lika pinsam i år?

Inte för att slipsen var så snygg. Mötte Anders Svensson på väg ut från NK idag.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida