Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

tisdag, december 19, 2006

Biologi

Jag måste vara någon sors köttätare. 200-grams hamburgare till lunch. Sylta, paté och korv till kvällsmat.

Julefrid. Nu kopplar jag ner och försöker ignorera verkligheten ett tag. Senaste bud är att inget kommer att hända med min anställning före den 10 januari.

Och nu har jag just julstädat. Eller vad vi ska kalla det. Det var helt enkelt nödvändigt. Det började bli rent hälsovådligt och aningen otrevligt att vistas i min lägenhet. Har liksom varit en del anat at stå i. Nu är det tända ljus och en kartong Aladdin - är choklad kött? - framför tv:n. Den stora tomheten närmar sig. Bara ett enda avsnitt kvar att se av alla Sopranossäsonger som finns på dvd.

Vad som återstår före julresan är två dagar på jobbet, inköp av julklappar och en bockeymatch.

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

shit vad här bloggas
/Mattias

2:06 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida