Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

fredag, december 15, 2006

Jag mår illa!

Var är min belöning? Har jag inte gjort nog snart? Var är mitt hem, min kvinna? När får jag äntligen komma hem från denna långa resa? som Uffe skulle säga. Var är mitt jobb? skulle jag vilja tillägga.

Luften ur - nästan. Här har jag tagit stora steg och verkligen gjort en ansträngning för att styra upp mitt liv. Idag fick jag "erbjudande" om att omedelbart gå hem och behålla lönen i två veckor. Och av Direktör Malmborg fick jag ett sällskapsspel, ett, vi kommer att slå omvärlden med häpnad (!) och ett God Jul och ett riktigt gott nytt år.

Naturligtvis gick jag inte hem. Så länge det finns det minsta hopp är det bara att kämpa på. Definitivt besked lär komma i januari. Verkar i alla fall finnas de som kämpar för mig och oss. Vi nyanställda och alla andra behövs i verksamheten. Men någon har bestämt att budget går före det uppdrag som finns, vilket i slutändan kommer att drabba dig kära medborgare och skattebetalare. Och så blir kostnaden för samhället trots allt dyrare någonstans där i förlängningen. Men vem orkar tänka långsiktigt? Business is business, som vi, eh, brukar säga i offentlig sektor.

Nu har jag tröstätit en halv liter New York Super Fudge Chunk. Jag tror jag spyr.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

De med samhällsansvar/engagemang går sällan i takt med den budgetanvarige.
Tyvärr.

Hopas att det ordnar sig på något sätt.

10:25 em  
Blogger Björn Johansson sa...

Tack för det! Nej, så är det väl. "Någon" vill väl "impa" på den nya regeringen. Visa sina hårda sparsamma nypor. Kosta vad det kosta vill, så att säga.

11:14 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida