Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

lördag, december 09, 2006

Chorizo. Pizza. Kattbajs.

Tid: 01.04. Plats: Zinkens Stop. Medverkande: Gubben med mustach i kiosken. Ung tjej med höga klackar.

Tjejen har beställt en hamburgare, har lagt upp sin filofax/plånbok på disken. Gubben med mustachen trycker ut rikligt med senap och ketchup på en övergrillad chorizo, sträcker fram korven genom luckan för att överlämna den till halvfull kille. På sin väg i riktning mot killen lämnar korven sitt bröd och hamnar i tjejens filofax. Ridå.

Spridda gapfniss i kön. Tjejen är inte glad. Kanske inte låter så kul, men det var det. I alla fall lite.

Annars har det varit kurs på huvudkontoret idag också. Teaterföreställning med våld, blod och död. Och så var det grekisk afton med "kassan". Tyvärr kunde jag inte komma förrän maten var utdukad och folk hade börjat gå hem. Ett aningen bizzart inslag mitt i bouzoukiliret var väl när jag och Emil körde några svennerockiga wilnerlåtar. Lite uppvärmning inför imorgon.

För imorgon/ikväll (9/12) är alltså Du välkommen till Elverket (Linnégatan 69) klockan 22. Det blir releasefest för vår och min första musikvideo. Och det blir verkligen premiär. Jag har heller inte sett den. DVD levereras under dagen.

På tal om grekiskt, en kille som på alltomkebab.se inte verkar rekommendera Pizzeria Zorba:

Pizzorna är ofräsha och otrevlig personal, vi bor nära men jag skulle helldre äta kattbajs än deras pizzor. Såg desutom en bagare PETA SIG I NÄSAN innan han började baga!!!!!!!

Stockholms sämsta pizza!

Mattias

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida