Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

måndag, mars 05, 2007

Jag är inte gjord för dessa...bankdagar

Efter medhörning och medbedömning lämnar jag tillbaka högtalarna. Det blir icke någon affär. Det lät sämre än i de jag har. Och så känns det plötsligt som att jag har sparat en krona, eller två. Men det har jag inte. Däremot drog killen i butiken mitt kort igen och istället för att föra över pengar till mitt konto drog han hela summan en gång till. Och så fick det bli ett försök till och efter några bankdagar - pengarna dras från mitt konto i samma sekund som kortet dras, men det tar några bankdagar att få dem tillbaka, konstigt, eller inte - kommer det tillbaka en massa pengar på mitt konto.

Jag har varit alldeles enastående trött den senaste veckan, men om jag vilar lite nu är jag redo för nattskiftet i Liljeholmshallen med fotbollsträning.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida