Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

tisdag, mars 06, 2007

Airport

No more sladdar över hela lägenheten. Det ligger något i det där de säger i reklamen: Varför ha bärbar dator om du sen i alla fall har fast internetanslutning. (Ja, nu är det ju ingen som säger precis så. Knappast någon copy som vill träda fram som upphovsman bakom den... men ni fattar vad jag menar.)

Jag skaffar Airport Express. Och det är ju bra. Nu när det fungerar. Men vägen dit. Pulsen stiger, adrenalinet pumpar, eller vad det nu gör, och jag glömmer att äta. Jag är frustrerad, arg och besviken. Det finns liksom inga vettiga instruktioner för hur det hela ska installeras. Sätt in installationsskivan, öppna programmet och följ instruktionerna. Tjenare! Hur ska man veta vad som ska ställas in och hur, om man inte är en sådan som vet sådana saker?

Stort tack till killen som sitter ensam på supporten hos min lilla bredbandsleverantör Ownit , som egentligen inte har med det här att göra och som inte riktigt kan Mac, men som snick-snackar hur länge som helst med mig, tar ett par samtal, och sen ringer upp igen. Och vi gör försök efter försök och när vi provat på alla möjliga sätt och startat om hur många gånger som helst, ja, då vinner vi till slut. Motståndet är nedbrutet och skiten fungerar.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida