Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

söndag, mars 25, 2007

På grönbete

Efter att ha virrat runt i Hammarbyhöjden en stund och fått ringa till Presidenten och frågat ett antal personer på vägen visar det sig att fotbollsplanen ligger 50 meter från tunnelbaneutgången. Jag tittade och gick åt andra hållet. Nästa gång hittar jag. Inser att jag faktiskt inte spelade en enda match förra säsongen och inte varit på vår nya hemmaplan.

Nu är det ju inte elitidrottsmän vi snackar om, men skönt att de nya snabba skorna fungerar och jag kan springa som en Ljungberg på kanten, ramla, få ont och känna att jag är snabbare än motståndarna. Åtminstone i en andra halvlek. Det var då jag kom in. Det blev en stabil 2-0-seger.

Nu varvar jag ner med reprisen av Sportspegeln och Vanity Fair , som skriver om; How the greatest show in tv history got made - The Sopranos. Och om alla de gamla presidentens män de letat upp, från Truman- till Clintonadministrationen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida