Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

torsdag, mars 29, 2007

Sött, salt och surt

Som sagt, i morgon är en spännande dag för folket på "Kassan". Under eftermiddagen fattades beslut av allvarliga män i slutna rum, utgår jag ifrån att det var, kanske fanns där en del andra också. I kväll informeras cheferna under toppen och i morgon informeras resten. Var i Sverige ska Försäkringskassan ha sina kontor i framtiden? Var kommer din arbetsplats att finnas? Spännande. Förmodligen blir det ju ett antal kontor i Stockholm, så för oss är det kanske inte så farligt, men på andra håll kanske de inte får något kontor alls.

Även du kära medborgare kommer att bli informerad. Vid elvatiden ska det presskonfereras och din lokalblaska kan vara med på telefon, eller nåt. Snart i en tidning i din brevlåda. Inte för att du bryr dig, kanske. Men ändå.

Det är mycket med lappar nu. Det finns någon (en privatperson, antar jag) som orkar kopiera upp lappar med information om
att det är dags att ta av dubbdäcken och sen gå runt och kolla vilka bilar som har dubbdäck och om så är fallet sätta för ändamålet avsedd lapp på vindrutan. Jo, jag vet, det är inte bra för den redan kassa luften med dubbdäck, men att man orkar...Puh!

Nu måste jag springa av mig lite vårrusighet. En blandning av sött och salt, skulle man kunna säga. Utmattad, fast med spring i benen på samma gång. Hm..borde nog söka för det där.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida