Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

fredag, april 06, 2007

Mer Svart blogg

Jag vårstädar. Ut med det gamla, in med det nya. Fast det nya får gärna vänta ett tag. Jag springer en mil. Jag tar ett i alla bemärkelser fullpackat tåg till Solna och ser Brommapojkarnas historiska inträde i den allsvenska skaran. Det sjätte Stockholmslaget, tror jag. Jag sitter tillsammans med nervig spelarflickvän och njuter av solen i ansiktet samtidigt som snön blåser in under taket på Råsundas östra läktare. Märkligt väder. Och vilken start det är för BP. Mål efter lite drygt en minut och sen blir det inte mer. Djurgården såg inte så vassa ut och missnöjet sprider sig redan i de egna leden. Jag stiger av bussen vid Heleneborgsgatan och köper Chili chicken korma på Indian Garden. Nu sitter jag här i sällskap med Eldkvarns nya. Den är redan en vän och går på repeat (Läs den svarta bloggen också!). Ja, jag måste nämna den igen. Det bästa på länge. Prova! Vet inte om det här är vad man kallar gubbrock, men gubbar är de och rockar gör det, fast inte bara det. Jag lovar, det bor en poetisk romantisk rockgubbe i dig också.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida