Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

torsdag, maj 17, 2007

Fragment framåt natten

The Departed verkar vara en bra film. Som vanligt kan jag inte hålla mig vaken. Stannar jag, somnar jag. Stan och vattnet är olidligt vackert. Tvätten luktar gott. Som alltid sådana här dagar. iPod, Slash och Paradise City. När jag springer är jag vaken. Tittar i möbelkataloger. Äter asiatiskt. Kyckling, kokosmjölk, citrongräs och Fazers Kina Snacks. Man blir törstig. En och en halv liter cola-light kan inte hålla mig vaken. Jag sover med snus. Det är något man lär sig. Tittar in i festlokalerna. Där är studenter i mössor, klänningar och för stora kostymer. På gräset ; filtar och grillar. Jag skulle behöva något som håller mig vaken. Det brinner. Jag skulle behöva någon. Det kubbas och sparkas. Nyduschad och fräsch. The Sea and Cake. Everybody. På bänkarna de som inte får vara med. Somnar om. Snabbspolar filmen igen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida