Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

fredag, november 23, 2007

Tick Tick Boom

Ännu en (halv-)ledig fredag som ett led i min rehabilitering, eller nåt. Framåt kvällen jobbar jag förstås. För övrigt börjar det väl kännas som att mitt tillstånd varken är allvarligt eller riktigt stabilt. Mer av vanlig hederlig trötthet nu, känner mig inte särsklit stressad och bara lite hypokondrisk. Ett antal läkarbesök och tester kan nu läggas till journalarkivet. Hjärta, lungor, mage, blodvärden med mera verkar vara alldeles utmärkta. Om det inte var för den där mystiska borrelian. Efter en evig väntan kanske svaret på den gåtan kommer nu också. På måndag lägger jag upp mig på infektionskliniken.

Sen är det bara hoppas att jag inte ska bli som de där haveristerna som framträtt i SVT:s Vetenskapsmagasinet och i kvällsisarna. Den svenska sjukvården har konstaterat att de inte har någon aktiv borreliasmitta och anses därför följdaktligen inte behöva någon behandling mot borrelia. De mår fortfarande dåligt. Åker till mer eller mindre mystisk tysk läkare som säger att de visst har borrelia och får oändliga mängder antibiotika under lång tid. Vet inte om de blir bra sen? Bluff och placebo säger man i Sverige.

För övrigt kan väl den som mår alldeles utmärkt i november varken ha själ, hjärta eller hjärna. Det här är en omänsklig tid på året. Det är så här det ser ut när helvetet har frusit till is. Och du som trodde att du aldrig skulle få uppleva det.

Ska försöka värma mig med livemusik de nämaste veckorna. Nästa vecka Editors på Debaser och veckan efter The Hives på Annexet. Det lär bli hett. Fagerstakillarna är ju kända för att vara svettiga redan innan de kommer upp på scenen och sen höjer de temperaturen tills hela skiten flyger i luften, Tick Tick Boom...

Sen är det snart jul och väldigt ledigt i tio eller om det är elva dagar. Och det är precis vad jag behöver.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida