Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

söndag, januari 06, 2008

2007

Osäkerhet om att få behålla jobbet på FK, söka nya jobb, intervjuer. Många Herrgårdsmord, några Spinkis. En midsomarnattsdröm. Fotboll, hockeybockey, löprundor och uppsägning av gymkortet. Böcker, tidningar, teaterbesök och filmer. Trots allt tillsvidare anställning. Utbildning. Min mormor dog och nu har jag inte längre några mor- eller farföräldrar kvar i livet.

Nya låtar och inspelningar, framträdande i Kanal Lokal, lurad av Promopop. Dop och sjunga på dop. Begravningar. Diverse fester. London. Trötthet och ett antal prover och besök hos läkare. Köpa lägenhet, sälja lägenhet, flytta. Sara, Nina, Karin - Sara.

Jarvis på Berns, Celitc Frost med flera på Klubben, Jamie T på Kägelbanan, opera med den numera häktade världsartisten, Eldkvarn på Siggesta gård, Richard Hawley på Berns, Editors på Debaser, The Hives på Annexet och en massa skivor. Du har väl inte missat Rchard Hawley - Lady´s Bridge, Babyshambles - Shotters Nation, Anna Järvinen - Jag fick feeling, Burial - Untrue, TTA - A New Chance eller The Good, The Bad & The Queen! Och så lyckades jag skaffa biljett till Springsteen på Ullevi i sommar.

Som vanligt känns inte ett år som särskilt lång tid. I efterhand. Ändå kan jag tänka - Hann jag inte med mer? Men det räcker nog, och blir över. 2007 innebar en del ganska stora förändringar för mig. De känns inte stora när man är mitt uppe i dem, men var det nog i alla fall. Nu är vi alla 08:or. Och vem vet vad som händer då? God tur. Till tops!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida