Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

lördag, januari 12, 2008

Just i dag är jag stark

Det var längesen jag var med nu. Återvänder till korpfotbollen, gör tre mål (vi vinner 4-1) och blir beskylld för att vara värre än Inzaghi när jag faller på mitt allra snyggaste teatervis. Men en klar fällning var det. Vilket jag påpekade. Då blev det: knuff och gnäll och det där är min bror och passa dig och så vidare.

Motståndaren blev utvisad. Spelet kom igång och sen dröjde det inte många minuter så var även jag utvisad. Märkligt. Jag bara påpekade för domaren att de försökte döda mig. Härligt! Tre mål och en utvisning. Då är jag med i matchen, så att säga.

Ikväll har jag min egen So-Fo-Night för att fira att jag snart fyller år. Vi samlas en tjugo personer hemma hos mig för värmning med bubbel och snittar, sen promenad till Roxy vid Nytorget där vi äter, sen droppar det in mer folk och vi får se vart kvällen och natten tar oss.

Nu Bullens pilsnerkorv med bröd och en alkoholfri pilsner till det.

För övrigt så är det billigt med julskinka nu.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida