Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

tisdag, april 01, 2008

Ser man på!

På Medborgarplatsen har uteserveringarna öppnat. Det var ju kanske ett par dar för tidigt. Men okej. Bara jag slipper sitta och frysa. Det är trevligt att titta på. Människor har blivit utsläppta igen.

När jag passerar är klockan halv sju och jag har jobbat över. Promenerar hem, långsamt. Åtminstone ganska. Och det är nytt. Gör en omelett med vad man haver på, vilket visar sig vara: några dagar för gammal bacon, bladspenat, tomat, ost. Gott. Bara jag inte får någon sorts grissjuka nu. Det luktade bra. Sen kaffe och några kakor från i somras som verkar ha tagit smak av tvättmedel.

Inte för att de behöver mer reklam, men på Schulmännens 1000 Apor, som har premiär i dag, verkar man kunna hitta i alla fall en del kul saker, t.ex. TV4-mejlen och gamla sketcher med Killinggänget på Killingbloggen.

Nu till Olympiastadion i Rom.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida