Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

onsdag, mars 05, 2008

Tempo

I dag börjar Tempo dokumentärfestival. Festivalen pågår 5-9 mars på Victoria och Debaser och innehåller en sektion med musikfilm. I kväll befinner jag mig på Debaser Medis tillsammans med liten tapper skara och ser Joy Division av Grant Gee. Facit till Corbijns Control med nyinspelade intervjuer med de överlevande som blev New Order. Och med en rad andra personer som var med när det begav sig.

Efteråt sitter man på kafé och drömmer om replokalen, spelningarna och genombrottet och allt det där som ska ta en bort från hela skiten. Jag är inte 15 längre. Jag är inte 20 heller, men så är det.

I morgon svävar jag till Djurgården och Cirkus. Mando Diao lär visa var skåpet ska stå.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida