Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

söndag, mars 16, 2008

Nästan ledig

Som en kalv på grönbete kanske man inte är, inte riktigt så pigg i benen, men kul är det med årets första "riktiga" fotbollsmatch. Jag kommer direkt till andra halvlek på Hammarbyhöjdens konstgräs från teater i Eskilstuna i går kväll. Vi vinner denna vår första träningsmatch och om några veckor börjar serien.

Till tetaern åkte jag direkt från kassan där det i går var beordrat övertid. Kanske ingen höjdare att vara uppe i ottan och hänga på kontor även en lördag, men bra betalt och man får en hel del gjort när man får jobba i lugn och ro utan vardagens uppskruvade tempo och ringande telefoner.

Hemma efter matchen skiner solen in och avslöjar skiten i hörnen. Tar fram en trasa och dammsugare innan jag plockar fram vårjacka och solglasögon. Smäller i mig en sen brunch vid Nytorget i sällskap med söndagstidningar. När jag går hem är det kallt i vårjackan. Hänger in den i garderoben igen.

Lägger mig framför tv:n och ser Zlatan bli utbytt och Svennis promenera in på City of Manchester. Det har jag längtat efter länge. Att lägga mig ner och få vila några minuter, alltså. Och nästa vecka är en kortis. Påsken är ledig. Nästan.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida