Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

måndag, mars 17, 2008

Hur gör de i Frankrike?

"Sylvasst Parisporträtt", utbrister Metro på omslaget till 2 Dagar i Paris. Jo, det kan man ju säga, men vad tycker fransmännen?

Det är någon sorts romantisk komedi med indie-touch. Inte riktigt av samma sort som de där med Hugh Grant. Ganska kul. Lite jobbig.

Och i filmen får man veta att fransmän:

Misshandlar kvinnor, är rasister, homofober och äter äcklig konstig mat. Vidare att de inte duschar, att de är perversa och att de så där i allmänhet är helt (sex-)galna. Vad vet jag, jag har inte varit där.

Julie Delpy som skrivit, regisserat och spelar är fransyska. Hon vet väl?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida