Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

lördag, augusti 13, 2005

Ett...Två...Tre...

Måste skriva om fotboll igen. I dag var det match i division fem södra mot Andino IF. Jag gör tre mål. Ett, två, tre mål. Vet inte om jag någonsin gjort det tidigare. Verkar som om Runström och jag har hamnat i samma stim. Hur bittert är det inte då att vi ändå förlorar med 4-3.

Det mesta av matchen fortlöpte utan större skandaler. Före avspark blev vi informerade om att motståndarnas värsta busar, de som dömts för misshandel, inte längre var med. Så i slutminuterna kommer då en käftsmäll. Bedrövligt att sådant ska förekomma. Återstår att se om det blir polisanmälan.

En annan lagkamrat i blåsväder är Patrick Ekwall, för tillfället i Helsingfors. Nya rubriker varje dag. Senast i dag blir han i Sportbladet kallad "tönt och jävla kärring". Och det av pajasen Antoine.

Ingen har väl missat att Premier League började i dag. Helgerna räddade för nio månader framöver. Och United börjar med seger.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida