Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

onsdag, augusti 03, 2005

He´s back!

Tommy Nilsson är tillbaka. Många är glada för det. I dag får han plats både på Expressens och Aftonbladets förstasidor. På den förra kan man läsa; "Tommy Nilsson: Jag höll på att SUPA IHJÄL MIG", Aftonbladet svarar med den kittlande; "Allsångsstjärnan Tommy Nilssons SEXSÅNG till sin fru Malin".

Vill du ha sex med mig heter "sexsången". Tommy vägrade sjunga den på Skansen och vågar inte sjunga den för sina barn, men med på nya skivan är den. Sången innehåller textrader som; "Får jag komma in när du öppnar dig som en vildros". Ja du, Tommy. Folk har övervägt celibat för betydligt mindre, som Håkan Steen påpekar i sin recension. Pekoral kallar Anders Nunstedt låten. Nunstedt bidrar också med dagens roligaste; "God man" låter som en Nanne-remix av "Balla Trazan Apansson".

Mycket mediautrymme för Tommy alltså. Det är ju kul.

Intar mycket populärkultur på min semester. Det laddas ner musik-dvd:s som jag ska värma mig med i höstmörkret. Kiss från 70- talet, Mötley Crüe i pinsamma framträdanden på 80- talet och så Maiden i Rio och Göteborg. Vi ser Vinnare och förlorare och jag säger det igen; det görs alldeles för mycket dålig svensk film. Halvtunna stories, tveksam dialog och ibland även skakigt skådespeleri. Ser även en snutt Åsa-Nisse. Efter diskussion blir jag tvungen att kolla upp hur gammal människan är, gubbarna verkar ju vara minst 70. Elvström visar sig vara 48 vid inspelningstillfället.

Nu när jag sitter sofistikerat bakåtlutad och försöker lösa korsord är det någon i Top Model som skriker så förbannat att jag helt tappar koncentrationen. För övrigt är min mage helt ur balans.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida