Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

lördag, augusti 06, 2005

Lördag på Hornsgatan

Vaknar vid elvatiden och känner att jag borde utnyttja gymkortet jag betalar för varje månad. Inte så många fler som tänkte så i dag. Kanske fem personer till som är där. Trampar tjugo minuter i en trappmaskin. Drar, böjer och lyfter lite och joggar hem. Hornsgatan förbereds för Pride-parad. Korvstånd sätts upp. Gator spärras av.

Går ner och tittar på paraden. Det är mycket folk. Vi borde kommit så långt att det är okej att vara homosexuell. Men så är det uppenbarlligen inte. Vi människor är bra på att hitta anledningar till att få hata, mobba, frysa ut och diskriminera.

I morgon drar fotbollens höstsäsong igång. Vårt B-lag möter Bagarmossen BK på Kärrtorps IP. Hoppas jag hittat formen. Mina två träningar på semestern med Moheda fördubblade min kvot av fotbollsträning den här säsongen, så chansen finns.

Såg valda delar av dokumentären om människorna i Vinslöv som spelar bangolf, ordnar konstutställning, grillar inomhus och spelar Bingo-Bongo. Det är humor. Samtidigt kan jag inte låta bli att tycka synd om dem. Det ska man väl inte? Fast man kanske inte ska skratta heller - egentligen. Jag vet inte. Se den! Har gått på SVT och kan säkert laddas ner från nätet.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida