Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

söndag, augusti 07, 2005

Segern är vår

Man kan om man vill. Bagis besegrades med 5-3 och jag var i allra högsta grad inblandad. Placerad på mittfältet var det jag som frispelade till 1-1. 2-2 gjorde jag själv. Rullade kyligt in bollen under en utrusande målvakt. På 3-3 höll jag lagom fult undan den back som skulle förhindra vår forward att slå in bollen i mål. Ja, och sen var det nog med kvitteringar och vi drog undan till 5-3. Motståndarna hängde med huvudena och gnällde över att vi var gamla dåliga gubbar. Jag vet inte. Slutresultatet är väl det som räknas. Som en berömd expertkommentator en gång så riktigt påpekade; "Där ser man, det lönar sig att göra mål i fotboll".

Lagom till nystarten hade vi fått nytt snyggt matchställ. Helsvart dress från Adidas utan reklam. Bara Nåjden i stora bokstäver över bröstet.

Kan rekommendera en annan blogg. Robert Laul på Aftonbladet som också är nåjdenspelare har en fotbollsblogg. http://www.aftonbladet.se/blogg/laul/ Där har man bland annat kunnat läsa om Nåjdens sensationella värvning av den gamle allsvenske skyttekungen Niklas Kindvall under sommaruppehållet.

Jag uppsakattar verkligen umgänget med mina smålandsvänner. Synd att semestern och helgen är över.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida