Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

fredag, augusti 12, 2005

Fri idrott

Det är friidrott på teve mest hela tiden. Tror inte att jag bryr mig, men har det på som lite sällskap och samtidigt får jag en massa andra saker gjorda. Äter pizza med skinka och räkor. Läser "Demokratin och dess antagonister" och bläddrar i Herbert Tingstens gamla "Demokratiens problem", allt detta i studiesyfte (Ja, demokratien.). Dricker coca-cola och kaffe som jag först maler själv. Lyssnar på Outtkast. Inte min vanliga stil, men ibland låter det riktigt bra. Snusar Ettan lös. Tippar att det just i morgon måste vara min tur att vinna på V75. Löser ett korsord. Sen ser jag nog "Closer" med bland andra Julia Roberts och Jude Law efter Patrick Marbers teaterpjäs. Det är klart, då måste jag stänga av friidrotten.

Att dömma av de sekunder man hör i tevereklamen för skivan verkar "Amelia" med den där Tommy Nilsson vara en fin låt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida