Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

tisdag, september 20, 2005

Agnetha fan

Den är bra Fredrik Strages bok. Har just läst om den stackars holländare som sedan han såg ABBA sjunga Waterloo 1974 (?) varit fixerad vid Agnetha Fältskog. Efter flitig uppvacktning lyckades han också inleda ett förhållande med henne, men något gick fel. Hon gjorde slut. Anmälde honom för att ha förföljt och trakasserat henne. Han fortsatte skriva en massa brev, lämna presenter och söka upp henne där han visste att hon rörde sig, på promenader runt Skytteholm och Drottningholm och hemma vid hennes hus på Ekerö.

Sen rättegångar, besöksförbud, förbud att vistas i Sverige och skyldighet att betala skadestånd. Strage har träffat mannen. Han bor i Holland men hoppas fortfarande. "Hon ångrar sig nog. Så jag har nog fortfarande en chans".

Äkta kärlek? En förvirrad psykopat?

Nu ska jag se SVT:s litteraturprogram Babel som jag bandat. Medverkar gör inga mindre än Uffe Lundell och nyss nämnda Strage.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida