Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

lördag, september 24, 2005

Hjärtlöst

Man kan bli matt för mindre. Jag börjar dagen med att ta mig till Söderhallarna för att införskaffa ett hjärta. Har du hjärta, frågar jag slaktarkillen. Nej, jag är gjord av sten, svarar den spjuvern. Efter förklaring fick jag tag på ett rått grishjärta och ett rökt renhjärta. De skulle användas på teatern där Agamemnons hjärta ska ätas. Grishjärtat kan man ju inte äta och det andra såg inte bra ut, så det får bli något annat.

Sen följde, med avbrott för lunch, sju timmars grekisk tragedi i ett svart rum utan luft. Ska bli skönt att ta sig ut på stan i kväll och träffa lite andra människor och göra något helt annat. Men det börjar se ganska bra ut. Orestien på Tribunalen kommer att bli en ångestfylld, blodig och rolig upplevelse - tror jag.

När man väl har sex rätt på V75 blir det inte någon utdelning. Just därför, jag lyckas ha sex rätt alltså, för att alla andra också har det.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida