Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

torsdag, september 22, 2005

Gubbar och hundar

Så har de kommit med posten, eller hur man nu säger sedan de började jobba efter devisen verka men inte synas. I alla fall kom "Gangsters" och "Värmen" till Hornsgatans Livs och tidningarna fylls med krönikor av folk som inte läst lundellboken som kallar honom gubbslem och recensionerna har rubriker som "Gubbgnäll" (AB) och "Ett manligt skri" (DN http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1352&a=464917&previousRenderType=6 ). Underbart!

Uppmärksam bloggläsare kommer till min räddning. Eventuellt går det göra min DVD-spelare regionfri genom någon typ av kodfiffel. 207 minuter Dylan ligger och väntar att bli tittade på.

Nu dammar vi av Spinkis igen. Nästa vecka blir det barnteater varje dag. Vi spelar på Glashuset och gästar dessutom Dieselverkstaden i Nacka samt någon scen i Sigtuna. En massa barn blir det. Sådär en 1200, eller så. Kul! Frågan är: Hur mår Laban efter att ha legat inlåst i en verkstad bland trävirke och gamla bildäck sedan i våras?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida