Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

söndag, september 25, 2005

Säsongsavslutning

Så var säsongen över för min del. En match kvar men då kan jag inte vara med. Tror jag tidigare påstått att b-laget säkrat kontraktet för nästa säsong. Så verkar det inte riktigt vara. Då skulle vi ha vunnit i dag, vilket vi naturligtvis inte gjorde. Som vanligt släppte vi in ett mål i slutminuterna, 2-2.

Alltså risk att båda våra lag blir degraderade till nästa säsong. Vi får se hur det går. Kanske försvinner många spelare. Vet inte heller om vi har någon ledare som orkar hålla ihop organisationen med alla oss struliga som bara kan vara med då och då. Skulle vara jobbigt att behöva leta efter ett nytt lag som gammal och halvtaskig division fem-spelare.

I alla fall. Det är få gånger det känns bättre att lägga sig i soffan och äta och titta på teve som efter att ha slitit nittio minuter på en fotbollsplan. I kväll ser jag Sporten och Grattis världen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida