Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

måndag, oktober 03, 2005

Skohyllan

Herregud! Steg upp före fem för att åka till Märsta och spela barnteater för barn som var lite för gamla. De gick i sexan, tror jag. Kanske tyckte de det var bra i alla fall? Fick äta frukost två gånger. Först hemma, sen på fik i Märsta. Blev förvånad när jag såg att det var öppet och att folk satt på uteserveringen på på Café Giffel, eller vad det nu heter, på Hornsgatan före klockan sex.

Jag som lagt skorna på hyllan. Dessutom är de sönder. Men nu får de klara en match till. Det gäller att med någon sorts värdighet avsluta säsongen trots att det är klart att det blir sexan nästa år. Hemma på Kärrtorps IP mot Hägersten 19.30.

Vad är det med Öster? Tur att det finns lite marginal. Blir nog svårt att hänga kvar i allsvenskan nästa säsong, men försöka duger.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida