Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

söndag, oktober 02, 2005

Regeringen lämnar Sverige

Regringen ska vara borta från Sverige år 2020, läser jag på DN-debatt. Det är samhällsbyggnadsminister Mona Sahlin som verkligen tagit sitt uppdrag på allvar och tagit ett rejält helhetsgrepp för Sveriges framtid, tänker jag. Har man kanske tagit till sig kritiken från oppositionen. Sossarna har regerat i stort sett hela 1900-talet, Sverige har problem, det behövs ett maktskifte och då är det lika bra att det görs ordentligt. Men vi väntar till 2020. Kankse vill man först kunna fira att man haft makten i hundra år, eller nåt. Sen drar sossarna vidare till något annat land som behöver deras hjälp. Och där lever de sen lyckliga i hundrade år.

Fantastiskt, tänker jag, gnuggar mina trötta ögon och häller upp lite kaffe till. Ser då att det är sidorna som vikt sig av tidningsbudets ovarsamma hantering. Ordet oljan hör hemma på sidan sex och regeringen på sidan fyra. Det ska löna sig att välja en miljövänlig bil, skriver Mona Sahlin.

Runström spelar inte i dag - heller. Han har varit jättesjuk. Eller? Konspiratoriskt lagda, till mig närstående källor med viss insyn i saken menar att han vägrar skriva på nytt kontrakt och därför är avstängd av klubbledningen. Kanske är det så. Man har väl inte feber i två veckor?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida